HOW TO SHOP

Natural Apple Juice, Fresh apple juice from Poland.

SHOWROOM HOURS

Mon-Fri 9:00AM - 6:00AM
Sat - 9:00AM-5:00PM
Sundays by appointment only!

Aktualności

Dlaczego naturalne soki jabłkowe są takie zdrowe? >> Aktualności

Dlaczego naturalne soki jabłkowe są takie zdrowe?


 

SOKI - mętne soki jabłkowe zdrowsze niż klarowne!

Mętne soki jabłkowe zapobiegają nowotworom i starzeniu się oraz wspomagają ogólną odporność organizmu. Żaden klarowny sok nie ma takich właściwości. Dlatego profilaktycznie dorosły człowiek powinien wypijać jedną lub dwie szklanki soku jabłkowego dziennie, koniecznie mętnego nie klarownego.

Pomysłodawcą i głównym autorem badań był prof. Jan Oszmiański, kierownik Katedry Technologii Owoców, Warzyw i Zbóż Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Odkrył on, że mętne soki jabłkowe zawierają cztery razy więcej dobroczynnych związków z grupy polifenoli (głównie flawonoidów), które u ludzi wykazują silne działanie przeciwnowotworowe, przeciwzapalne, przeciwstarzeniowe i przeciwalergiczne.

Porównanie mętnego soku jabłkowego z klarownym

Wrocławscy naukowcy porównali dwa rodzaje soków z jabłek – zwykłego i klarownego oraz nektaru z dużą zawartością miąższu. Okazało się, że sok jabłkowy mętny wykazywał pięciokrotnie większą zdolność wymiatania wolnych rodników. - Dlatego uważam, że profilaktycznie dorosły człowiek powinien wypijać jedną lub dwie szklanki takiego soku dziennie – podsumowuje prof. Oszmiański. Jabłka, dzięki zawartości licznych biologicznie czynnych związków, wykazują wysoką aktywność przeciwnowotworową, przeciwutleniającą i obniżają w organizmie poziom cholesterolu (w wyniku wiązania go przez błonnik). Badania wykazały, że spożywanie 100 g jabłek dzienne o prawie 50 proc. zmniejsza ryzyko zawału serca u mężczyzn. Owoce te, tak samo jak ich przetwory, obniżają również ryzyko astmy, cukrzycy i otyłości.

Dorosły człowiek powinien wypijać dziennie szklankę mętnego soku jabłkowego

Wypicie 700 ml mętnego soku jabłkowego zwiększa o 52 proc. wzrasta potencjał przeciwutleniający organizmu. - Niestety, klarowne przetwory jabłek prawie całkowicie pozbawione są pektyn, witaminy C i ponad 90 proc. związków polifenolowych, a co za tym idzie wykazują niską aktywność przeciwutleniającą - wyjaśnia prof. Oszmiański. Alternatywą do soków klarowanych są soki mętne. Ich produkcja odbywa się bez obróbki enzymatycznej, klarowania i filtracji, dzięki czemu zawierają one znacznie więcej bioaktywnych polifenoli. W Europie Zachodniej i USA od kilku lat wzrasta zainteresowanie napojami mętnymi. W Niemczech 20-25 proc., a w Japonii nawet 80 proc. wszystkich przetworów jabłkowych spożywanych jest w postaci soków naturalnie mętnych.

Zobacz tekst źródłowy: http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/soki-metne-soki-jablkowe-zdrowsze-niz-klarowny_34846.html
 

Pijmy soki z miąższem

Mętne soki jabłkowe zawierają cztery razy więcej substancji chroniących nas przed nowotworami niż soki klarowne - udowodnił prof. Jan Oszmiański z Uniwersytetu Przyrodniczego.

Profesor zakończył niedawno badania nad zawartością flawonoidów w przetworach jabłkowych. Przez trzy lata wrocławscy naukowcy sami przyrządzali w laboratorium soki i przeciery z dwóch odmian, idared i szampion.

Wzięli także na warsztat soki przemysłowe: klarowny sok i mętny nektar Tymbarku.

- Zajęliśmy się jabłkami, bo to w Polsce owoc numer jeden - mówi profesor.

Okazało się, że soki naturalnie mętne zawierają czterokrotnie więcej flawonoidów. To najlepsze przeciwutleniacze, pięciokrotnie skuteczniejsze niż witamina C czy E. Usuwają z naszego organizmu wolne rodniki odpowiedzialne m.in. za starzenie się komórek czy powstawanie nowotworów. W sokach sklarowanych nie ma prawie w ogóle witaminy C i niewiele dobroczynnych flawonoidów oraz pektyn, które niszczą "zły" cholesterol. Klarowanie polega na dodaniu żelatyny, bentonitu i zolu krzemionkowego. Dzięki temu sok jest przezroczysty, ale i wiele traci.

Skoro soki mętne są zdrowsze, dlaczego w sklepach więcej jest tych klarownych? - Bo do soków "z cząsteczkami" nadaje się tylko najlepszy surowiec, a poza tym technologia jest trudniejsza - mówi profesor. - Ludzie kupują soki "przezroczyste", ponieważ są tańsze, a poza tym nie wiedzą, że są one mniej wartościowe.

Profesor włączył do badań "przy okazji" także soki z aronii. - To moja miłość od piętnastu lat. Nie ma lepszego wymiatacza wolnych rodników niż aronia. Jest pod tym względem wielokrotnie silniejsza od jabłek.

Osiemdziesięciu pacjentów uczestniczącej w badaniach kliniki chorób wewnętrznych Akademii Medycznej przez trzy miesiące codziennie piło szklankę soku aroniowego. - Wyraźnie poprawiła się u nich gospodarka lipidowa, unormował poziom cholesterolu i cukrów. Aronia znakomicie reguluje wydzielanie insuliny - mówi naukowiec.

- Pacjenci co prawda ucieszyli się z wyników, ale stwierdzili, że więcej po tak cierpkie "lekarstwo" raczej nie sięgną - śmieje się. - Nie bez powodu Anglicy nazwali ją "chokeberry", dławiąca, niesmaczna jagoda.

Prof. Oszmiański sam uprawia aronię i przygotowuje przetwory z aronii z dodatkiem jabłek, gruszek lub innych owoców. Codziennie spożywa je na śniadanie lub jako dodatek do drugiego dania.

W najnowszych badaniach, które jeszcze trwają, zespół pod jego kierunkiem porównuje nowe i stare odmiany jabłek. Okazuje się, że najbogatsze we flawonoidy są poczciwe szare renety, które zawierają nawet pięć razy więcej tych substancji niż odmiana lobo.

- Nie spodziewałem się aż takiego zainteresowania wynikami moich badań - śmieje się naukowiec. - Po tym, jak opublikowaliśmy je w prestiżowym "Journal of the Science of Food and Agriculture", prosili mnie o wywiad dziennikarze z USA, Singapuru, Nowej Zelandii, cytowało nas CNN, BBC, Reuters i Science News.

- Niezależnie od badań nad sokami, pamiętajmy, że najzdrowsze jest po prostu całe jabłko - dodaje.

Zobacz tekst źródłowy: http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,3914203.html
 

Pijmy soki

Nieważne, co wybierzesz pomarańcze, truskawki czy jabłka. We wszystkich owocach i wyciskanych z nich sokach znajduje się bogactwo witamin oraz minerałów. Przekonaj się do nich wiosną i korzystaj przez cały rok.

Styl życia i odżywiania, środowisko, geny warunkujące podatność na różne choroby, a dopiero na końcu poziom opieki medycznej – taka jest kolejność czynników warunkujących nasze zdrowie. Hierarchia ta znana jest lekarzom od lat (wszak opracowali ją eksperci Światowej Organizacji Zdrowia), ale wciąż niedoceniana przez laików. Gdybyśmy naprawdę przykładali na co dzień wagę do trybu życia i diety, oszczędzilibyśmy sobie wielu problemów ze zdrowiem. Tym bardziej, że wynikają one najczęściej z chorób układu krążenia i nowotworów. Epidemiolodzy wciąż uważają, że przynajmniej połowę zgonów z trzech głównych przyczyn – zawałów serca, udarów mózgu oraz złośliwych nowotworów – udałoby się znacząco ograniczyć, gdybyśmy zdrowiej żyli, a zwłaszcza zdrowiej jedli.

Na kolorowo

Co to znaczy odżywiać się zdrowo? Na to pytanie dietetycy odpowiadali już wiele razy. Niestety, ich rady nie są zbyt konkretne. – Zdrowa dieta współczesnego człowieka powinna być zrównoważona, czyli dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego z nas: wieku, płci, masy ciała oraz warunków życia – mówi prof. Jan Oszmiański z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, gdzie kieruje Katedrą Technologii Owoców, Warzyw i Zbóż. Przełóżmy to na konkrety (choć też dość ogólne): w naszym jadłospisie powinniśmy uwzględnić zwłaszcza duże ilości warzyw i owoców (razem 500–800 g dziennie). Według zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia, każdy powinien codziennie jeść cztery porcje warzyw i trzy porcje owoców, z czego jedna zalecana jest w postaci soku. – O prozdrowotnym działaniu owoców świadczy zawartość w nich witamin A, C i E, kwasu foliowego, potasu, błonnika i fitoskładników. Dla ochrony przed chorobami cywilizacyjnymi należy spożywać owoce i warzywa o różnych barwach – twierdzi prof. Oszmiański. Owoce i soki zabarwione na czerwono zawierają korzystne dla zdrowia antocyjany; na pomarańczowo – karotenoidy. Fitoskładniki (składniki roślinne) chronią rośliny przed patogennymi mikroorganizmami, żerowaniem owadów oraz innych szkodników, a nawet niekorzystnym promieniowaniem słonecznym. W latach pięćdziesiątych minionego stulecia nauka zainteresowała się witaminami, w siedemdziesiątych błonnikiem, kilkanaście lat temu kwasami omega-3. W ostatnim czasie biolodzy i żywieniowcy największą uwagę poświęcają fitoskładnikom. Ich najważniejszą grupą są flawonoidy – związki nadające zabarwienie płatkom kwiatów, owocom i liściom. W naszym organizmie ich znaczenie wcale nie maleje: wraz z witaminą C przywracają szczelność ścianom tętnic, wpływają na wzrost poziomu dobrego cholesterolu (HDL). – Dużo flawonoidów zawierają jabłka – mówi prof. Jan Oszmiański. – To nasze najcenniejsze owoce.

Od jabłka do grejpfruta

Zalety jabłek są ogromne. Działają one przeciwwirusowo, ułatwiają przemianę materii, obniżają poziom cholesterolu i ciśnienie tętnicze krwi oraz zmniejszają apetyt. Antocyjany zawarte w skórce czerwonego jabłka są naturalnym antybiotykiem. Fruktoza jabłek stabilizuje poziom cukru we krwi. Błonnik zapobiega chorobom naczyń krwionośnych i cukrzycy. Jabłka chronią także przed powstawaniem kamieni nerkowych – zwłaszcza obniżają ryzyko odkładania się złogów szczawianu wapnia. Zawarte w nich kwasy powodują obniżenie pH moczu. Regulują pracę przewodu pokarmowego (zjedzenie jabłka w kawałku działa rozwalniająco, natomiast tarte ma działanie zapierające). – Picie soku z jabłek to bardzo dobry pomysł – twierdzi prof. Oszmiański. Preferuje on soki mętne, z zwartością miąższu. – Mętne soki jabłkowe zawierają cztery razy więcej niż przeciętny sok dobroczynnych związków z grupy polifenoli, głównie flawonoidów. Taki sok wykazuje też pięciokrotnie większą zdolność wymiatania wolnych rodników.

Inne owoce nie są wcale uboższe w składniki odżywcze. Soki wytworzone z cytrusów, czarnych porzeczek, truskawek zawierają mnóstwo zdrowotnych walorów. Flawony (hesperytyna) i polimetoksylowane flawony (tangeritina) wchodzące w skład pomarańczy chronią przed chorobami nowotworowymi i stanami zapalnymi. Natomiast monoterpeny przed rakiem jelita grubego i obniżają zły cholesterol (LDL), zmniejszając ryzyko arteriosklerozy. – Najnowsze badania naukowe przeprowadzone w USA dowodzą, że wypijając szklankę soku pomarańczowego dziennie można obniżyć cholesterol we krwi o 8%. Po dwóch szklankach dodatkowo zwiększamy poziom korzystnego cholesterolu (HDL) o 14% – mówi nasz ekspert. Truskawki przydatne są w diecie odchudzającej, przeziębieniach, nawracających infekcjach układu oddechowego. Zaleca się je osobom chorym na miażdżycę, ponieważ zwiększają poziom cholesterolu HDL. Truskawki powinny być spożywane przez osoby starsze. Wpływają one bowiem na zachowanie sprawności umysłowej oraz zapobiegają problemom neurologicznym pojawiającym się wraz z wiekiem. – Pod względem zawartości żelaza i fosforu zajmują pierwsze miejsce wśród owoców jagodowych uprawianych w Polsce – mówi prof. Oszmiański. – Pod tym względem z całą pewnością przewyższają mięso. Natomiast z uwagi na zawartość witaminy C mają przewagę nad cytrynami.

Czarna porzeczka w 100 gramach zawiera aż 300 mg witaminy C. Dlatego podnosi ona odporność na niektóre choroby bakteryjne i wirusowe. Antocyjany czarnej porzeczki poprawiają mikrokrążenie w naczyniach włosowatych tęczówki oka, co dodatnio wpływa na ostrość widzenia o zmroku i nocą.

Sok pomidorowy zalecany jest mężczyznom w profilaktyce raka prostaty. Przetworzenie pomidorów na sok powoduje, że zawarty w nim likopen staje się łatwiej przyswajalny. Badania naukowe dowodzą, że spożywanie 2–4 razy w tygodniu soku pomidorowego zmniejsza aż o 34% ryzyko raka prostaty (należy do tych procentów podchodzić z pewnym dystansem). Bardzo trudno przeprowadzić rzetelne badania naukowe, które jednoznacznie, z matematyczną dokładnością, wskazałyby na dobroczynne działanie produktów spożywczych, w tym także soków. Można jedynie sprawdzić, co się w nich znajduje i na tej podstawie sformułować ogólne zalecenia żywieniowe. Owoce grejpfrutów są bogatym źródłem fitoskładników, takich jak: flawonoidy (flawanon naringenina), limonoidy i terpeny. Dużo wartościowych składników, a zwłaszcza witamin, znajduje się w białej skórce. Sok grejpfrutowy można pić już od samego rana. Jednak nie należy popijać nim leków. Zawarte w nim flawonoidy mogą wchodzić w interakcje z niektórymi czynnymi substancjami leków. Sokiem grejpfrutowym można natomiast popijać czerwone mięso, wtedy zawarte w nim żelazo jest lepiej przyswajalne.

Zobacz tekst źródłowy: http://dobrydietetyk.pl/czytelnia/260/pijmy-soki/

 

Sok jabłkowy - najzdrowszy sok

Według badań przeprowadzonych przez kanadyjskich naukowców picie soku z jabłek jest bardzo zdrowe. Zawiera on mnóstwo składników antywirusowych, witamin i błonnika. Jest nie tylko zdrowy, ale też pyszny w smaku. Pity codziennie może mieć również korzystny wpływ na naszą urodę.

Nie od dziś wiadomo, że jedzenie jabłek pozytywnie wpływa na nasz organizm. Jedno z angielskich przysłów mówi, że „jedno jabłko dziennie trzyma lekarza z dala”. Jabłka są smaczne i odżywcze. W Polsce wielką popularnością cieszą się w szarlotkach i jabłecznikach. Najwięcej wartości mają jednak soki jabłkowe. Dość dobrze działają także soki grejpfrutowe i z ciemnych winogron, jednak to jabłkowe uważane są za najbardziej zdrowe.

Jabłka zawierają bardzo dużo witaminy C, minerałów i pektyn. Znajdują się w nich również działające odtruwająco kwercetyny, które mają zdolność wiązania metali ciężkich. Pektyny mogą chronić przed zawałem i miażdżycą, gdyż zmniejszają ilość wchłanianego do organizmu cholesterolu. Witamina C wzmacnia układ odpornościowy. Najwięcej można jej znaleźć w małych, kwaśnych jabłkach. Zawierają potas, dzięki czemu regulują gospodarkę wodną naszego organizmu, a dzięki zawartości żelaza działają przeciw anemii. Wartości odżywcze tego owocu zależą również od odmiany.

Jeśli chodzi o urodę, to zawarta w jabłkach witamina C uwalnia z organizmu wolne rodniki i przeciwdziała wiotczeniu się skóry. Wspólnie z witaminą P chronią naskórek przed powstaniem tzw. „pajączków”

Należy pamiętać, że nie każdy sok jabłkowy jest taki sam. Najwięcej wartości odżywczych mają soki poddane jak najmniejszej obróbce. Dlatego bardzo ważne jest czytanie etykiet na opakowaniach. Praktycznie wcale nie będą dobre dla naszego organizmu napoje jabłkowe lub koncentraty owocowe, zwłaszcza te najtańsze. Cenne składniki znajdziemy w sokach ze świeżych jabłek, najlepiej z ekologicznych upraw. Ważne, by soki były nieklarowane (bardziej mętne), nie zawierały dużej ilości cukru i konserwantów. Kierujmy się opakowaniami z napisem „100% soku- bez dodatku cukru”. Jabłko samo w sobie zawiera dużą ilość fruktozy, dlatego dodatkowy cukier w zdrowym soku jest zbędny.

Zrobienie soku jabłkowego przy pomocy sokowirówki jest bardzo łatwe. Nie musimy się obawiać, że znajdziemy w nim składniki, których nie potrzebujemy. Jako najzdrowszy sok jest jednocześnie jednym z najtańszych. Oprócz jabłek i niewielkiej ilości wody do jego przygotowania nie potrzebujemy już praktycznie nic.

Zobacz tekst źródłowy: http://szybkajazda.pl/zdrowie/article,sok_jablkowy_najzdrowszy_sok,9860,1,1,1.html

 

Świeży sok jabłkowy – „odwieczne źródło życia”

Konsumując owoc jabłoni w różnej postaci, zastanawiałeś/łaś się nad pozytywnym skutkiem jego działania? Ten artykuł ma za zadanie przybliżyć Ci niektóre wiadomości o tym przepysznym owocu.

Jabłko od zawsze było symbolem zdrowia, życia, urodzaju a także miłości i płodności. W religii chrześcijańskiej przyczynił się do poznania „dobra i zła”, w mitologii greckiej uważano go za owoc nieśmiertelności, dla Rzymian jabłko było znakiem wiecznego życia i zaświatów, a więc końca życia doczesnego, zaś w mitach celtyckich jabłka ratowały życie bohaterom dając im dalsze istnienie i młodość.

Takie wierzenia w uzdrawiającą moc jabłek postawiły ten owoc na pierwszym miejscu w przemyśle spożywczym, kosmetycznym i przetwórstwie sadowniczym, jako ważne źródło Wit. C, błonnika, pektyny i kwercetyny.

Wielu naukowców poszukuje w nim nowych związków chemicznych i witamin, a kosmetolodzy, firmy spożywcze i sadownicy wykorzystują tą wiedzę do własnej działalności. Jednak mimo wielu dostępnych produktów uzyskanych z jabłek, żaden z nich nie może równać się z jego 100 %- wym, naturalnie wyciśniętym sokiem. Pomimo starań producentów, wiele z ważnych składników ginie podczas obróbki, natomiast świeży sok zachowuje to, co najcenniejsze.

Gospodarstwa sadownicze, uprawiając jabłonie, coraz często zakładają w jego obrębie przydomowe przetwórnie, w których produkują najczęściej nieklarowane, pasteryzowane soki.

I tutaj metoda pasteryzacji może odbywać się dwoma sposobami:

1. Pasteryzacja tradycyjna zwana potocznie, jako „gotowanie”- ta metoda pasteryzacji jest dłuższa. Sok podgrzewa się do temp. bliskiej 95 stopni Celsjusza przez przynajmniej godzinę. W tym czasie wraz z eliminacją bakterii następuje utlenianie i rozkład witamin, cennych minerałów a także enzymów zawartych w soku.

2. Pasteryzacja „flash” – ten specjalnie opracowany proces pozwala na zachowanie wszystkich właściwości odżywczych znajdujących się w soku.

Przed przystąpieniem do tej metody, sok musi być najpierw poddany filtracji soku (tzw. Tangential Flow Filtration – filtracja z przepływem stycznym). Sok przepływając przez filtr o odpowiednim rozmiarze porów jest odseparowywany od resztek miąższu. Dzięki takiemu procesowi technologicznemu sok zachowuje stabilność mikrobiologiczną hamując tym samym niepożądaną fermentację.

Każda metoda produkcji naturalnego soku nie należy do tanich. Pasteryzacja napoju jabłkowego sposobem pierwszym obniża jakość tego „eliksiru”, a tym samym jego skuteczność lecznicza spada do minimum. Zastosowanie metody drugiej jest droższe, ale pozwala na zachowanie wszystkich cennych witamin i enzymów.

Istnieje także trzeci sposób obróbki soku, który pozwoli na zachowanie większości cennych składników napoju, nie poddając go długiej metodzie gotowania i nie odseparowując miąższu z soku. Taką wypośrodkowaną metodę stosuje jedyne w mojej okolicy gospodarstwo sadownicze, które posiada wdrożony system HACCP.

Ich jabłka zbierane są prosto z drzewa, myte a następnie tłoczone są w tradycyjnej prasie powoli i łagodnie wraz z gniazdami nasiennymi i skórką, dzięki temu, sok posiada najwięcej pektyn spośród innych dostępnych soków.

Kolejnie napój jest poddawany pasteryzacji w temp.80 st. Celsjusza w ciągu 30 sekund w spirali wodnej i przelewany do worków typu bag-in-box. Z worków zostaje odessane powietrze wraz z pianą i zamknięte specjalnym zaworem dozującym uniemożliwiającym dostawanie się powietrza do wnętrza opakowania. Ten unikalny system chroni zawartość napoczętego już soku przed zepsuciem i sprawia, że długo zachowuje świeżość, wygląd i walory smakowe.

Potwierdzona jest trwałość soku przez 9 miesięcy. Należy go tylko trzymać w chłodnym miejscu np. w lodówce.

Co zyskujesz, jako konsument kupując taki świeży sok?

Po pierwsze – 100% - ową pewność, że sok jest zdrowy i bezpieczny od związków chemicznych, wyprodukowany z owoców, które nie leżały na ziemi, a ich wyrób przebiegał według metod Integrowanej Produkcji i certyfikatu Global G.A.P,

Po drugie – wzmocnienie całego organizmu, na co dzień i na diecie.

Ten płynny „eliksir młodości” ułatwia w Twoim organizmie przyswajanie wapnia, dzięki czemu wzmacniasz Sobie zęby, włosy i paznokcie, a dbającym o linie (nie tylko kobietom), zapewnia około 115 Kcal w 250g produktu.

Poza tym, jedzenie jabłek i picie jego soku chronią twój mózg i zmniejszają ryzyko zachorowalności na Alzheimera oraz chorobę Parkinsona.

Po trzecie – otrzymujesz od natury najlepszy antyoksydant ( przeciwutleniacz).

W pokarmach, które spożywamy na co dzień, bardzo dużo jest substancji chemicznych o działaniu rakotwórczym. W sezonie letnim, gdzie dominują dania grillowe, jesteśmy potrójnie narażeni na te związki. Dania smażone nad rozgrzanym węglem wytwarzają m in. węglowodory aromatyczne, tzw. WWA, heterocykliczne aminy, a także wolne rodniki. Natomiast w nowalijkach kupowanych w sklepach znajdziemy nitrozaminy.

Zapraszając gości do swojego domu na wspólne grillowanie dbamy o jak najlepsze menu i atmosferę dla swoich wizytatorów. Ale zapominamy zadbać o swoje zdrowie w takim momencie.

Aby temu zapobiec, zaopatrzmy się w naturalny sok jabłkowy, który pomoże Nam znieść ciężkostrawne posiłki. Popijając taki sok w czasie konsumpcji owych potraw, utrudnimy wolnym rodnikom niszczyć nasz organizm. A My sami poczujemy się jeszcze lepiej w naszym ciele.

Zobacz tekst źródłowy: http://dbajozdrowie.blogspot.com/2011/06/swiezy-sok-jabkowy-odwieczne-zrodo.html

 

 

 

 

 

 

Powrót

This is just a simple notice. Everything is in order and this is a simple link.

SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

CREATE ACCOUNT

FORGOT YOUR DETAILS?

GÓRA